Creatief denken

website-maurits-img-sep

Workshop creatief denken: elke dag een goed idee

Creatief denken, ook wel brainstormen genoemd, is een manier om jezelf en anderen te inspireren. Bij een creatieve sessie ligt de nadruk op het creatieve proces en hoe je dat als deelnemer aanleert. Hoe kun je jezelf en anderen inspireren? En hoe haal je alles uit je creatieve ideeën? Daarnaast ga je in de workshop creatief denken aan de slag om in korte tijd heel veel nieuwe ideeën te ontwikkelen. Deze ruwe diamanten ga je tijdens de creatieve workshop slijpen tot briljante ideeën waar je trots op kunt zijn. Na mijn creatieve sessie heb je voortaan iedere dag een goed idee!

Lees verder

Waarom workshop creatief denken?

Een incompany creatieve workshop is geschikt voor groepen van 8 tot maximaal 12 deelnemers. Op basis van een goed voorbereide briefing wordt er naar creatieve en innovatieve oplossingen gezocht. Als je een grotere groep hebt, kunt je natuurlijk meerdere creatieve workshops tegelijk doen.

De workshop creatief denken start met het vinden van de juiste creatieve vraag. Vervolgens start de groep met het verzinnen van ideeën. Tijdens dit proces begeleid ik de groep met out of the box denken door creatieve denktechnieken te gebruiken. Als de groep 60 ideeën bedacht heeft, worden de beste ideeën gekozen op basis van de in de briefing gestelde criteria. Daarna worden deze ideeën in kleinere groepjes fijngeslepen tot uitgewerkte concepten. De eindconcepten worden in de centrale groep gepitcht en met elkaar beoordeeld op basis van de briefing.

Inklappen

Creatieve workshop: dit ga je leren

Creatieve denktechnieken om je vaste denkpatronen te doorbreken;

De ideale omstandigheden creëren voor een effectieve creatieve brainstorm;

Handige tools waar je daadwerkelijk mee aan de slag kunt;

Veel creatieve ideeën bedenken;

Creatief zijn, waar je ook bent.

Direct resultaat met de workshop creatief denken

Voor ieder probleem is er een oplossing, anders zou het een feit zijn. Vanuit die overtuiging gaan we iedere creatieve sessie aan de slag. Met creatief denken en de workshop creatief denken leer je hoe je creatieve oplossingen voor jouw probleem kunt bedenken én hoe je die in de praktijk kunt toepassen. Dit leer je allemaal in de vorm van een creatieve brainstormsessie zodat je van andere mensen kunt leren. Aan de hand van inspirerende én eigen voorbeelden leer je alles over creatief denken. Zo merk je snel genoeg dat de meest bijzondere ideeën eigenlijk heel goed werken in de praktijk!

Onderdelen van de workshop creatief denken

Het gehele creatieve proces;

Out of the box denken;

Spelregels opzetten en valkuilen vermijden;

Het toepassen van creativiteit in het dagelijks leven;

Overzicht krijgen in complexe situaties;

Hoe je vooroordelen kunt wegnemen.

Voor wie is de workshop creatief denken geschikt?

Voor iedereen die met het vak communicatie te maken heeft is de workshop creatief denken geschikt. Zowel voor starters als voor experts

website-maurits-img-sep

Investering creatieve brainstorm

De workshop creatief denken duurt drie dagdelen van 4 uur en wordt gegeven voor groepen van 8 tot 12 mensen. De totale investering bedraagt € 5.400,-.

Creatieve workshop Amsterdam of creatieve workshop op locatie.

De sessie creatief denken kan bij mij in Amsterdam plaatsvinden in een inspirerende omgeving. Liever een creatieve sessie bij jou op locatie? Uiteraard is dat ook mogelijk! Neem contact op en geef aan wat de persoonlijke wensen voor jouw creatief denken workshop zijn.

Dagindelingen creatieve workshop

De workshop creatief denken bestaat uit drie dagdelen van 4 uur per dag. Het programma ziet er als volgt uit:

1. Briefing maken

Wat is het probleem dat de groep gaat oplossen? Wat zijn eerdere oplossingen geweest, waar moet de oplossing aan voldoen, wanneer is het probleem opgelost? Wie heeft het probleem en welke inzichten hebben we over de doelgroep van de oplossing? Aan welke criteria moet de oplossing aan voldoen? Deze vragen staan centraal in de briefing die we met elkaar gaan maken.

2. Creatieve workshop

Dagdeel 2 staat in het teken van de creatieve workshop. Opstellen van de creatieve vraag, starten met de creatieve zoektocht naar de oplossingen, creatieve denkstijlen veranderen en toepassen, kiezen van de beste creatieve oplossingen, ideeën aanscherpen op de gebriefde selectiecriteria.

3. Pitchen

De beste ideeën zijn nu gekozen en moeten nu worden klaargemaakt voor de eindpitch. Dat betekent dat de groep stakeholders moet gaan overtuigen van hun creatieve oplossing. Stemgebruik, houding, geloof in je creatieve oplossing zijn hierbij de sleutels tot succes.

Creatief denken stimuleren? Neem contact met mij op

Wil jij ook iedere dag creatieve ideeën verzinnen? En kun je ook wel hulp gebruiken bij een creatieve brainstorm met jouw team? Schakel mij dan in. Bel dan gerust naar +31 6 11 02 55 21 of stuur een mail naar maurits@misterbrainstorm.nl.

website-maurits-img-sep