Inside the Box

Inside the Box

Van binnen is er nog zoveel winst te behalen.

Daar zit wat in! website-maurits-img-sep

Inside the Box – Brainstorm

Waarom direct ‘outside the box‘ gaan als blijkt dat er ‘inside the box‘ nog zoveel potentieel zit? Outside the box denken is hip, maar doet soms tekort aan de potentie binnen het huidige stramien. In het inside the box-traject werken we met een vooraf helder gedefinieerd probleem dat je samen met je team gaat oplossen. Dit levert niet alleen een inspirerende oplossing, maar bovenal meer vertrouwen in je team en je organisatie. In dit traject kan er flink snelheid gemaakt worden, omdat er al een basis van vertrouwen is en focus op een duidelijk probleem.

Direct naar: BrainstormsessieCreatief denkenTrain de trainerOutside the box

maurits-brans-logos

Hoe ziet zo’n brainstormsessie er uit?

Brainstorm sessie van 2, 4 of 8 uur met 12-15 deelnemers.

Contact opnemen

Mogelijkheden.

Waar ben je naar op zoek?

Brainstormsessie met eigen case

Genereer ideeën met je team.

Breng een eigen case aan, een probleem dat moet worden opgelost. Dat kan zijn een propositie voor een product of dienst die scherp moet worden gesteld. Of een goede activatie voor een merk, een event, een promotie of een sponsoring voor een maatschappelijk doel. In de voorbereiding op de workshop scherp ik in samenwerking met opdrachtgever de briefing/probleemstelling aan. En tijdens de brainstorm stemmen we die nog af met de deelnemers. Vervolgens maken we een startvraag en open ik de vloer voor alle creatieve potentie van de groep. Binnen no-time zijn er veel ideeën, kiezen we potentiële beste en slijpen we ze fijn tot 3 allerbeste concepten. Deze worden gepitcht aan elkaar, en rijp gemaakt voor interne presentaties.

Tell me more!

Leer creatief denken

Inspireer jezelf en elkaar.

Nadruk ligt op aanleren creatief proces, hoe inspireer je jezelf en elkaar, hoe denk je om, hoe haal je meer uit je denken, hoe bedenk je in korte tijd veel nieuwe ideeën, hoe leer je te kiezen uit ideeën welke de beste zijn, hoe slijp je je ideeën fijn tot briljante topideeën

Tell me more!

Workshop de workshopper

Eerst werken, dan shoppen.

Wil je ook leren wat ik doe en wat het geheim van de smid is? Het leiden van workshops lijkt heel makkelijk, net zoals het surfen op een surfboard er heel makkelijk uitziet. Maar het werkelijk doen en in staat zijn een eigen koers te hebben als workshopper en toch steeds te reageren op je deelnemers en iedereen in de sessie actief gemotiveerd aan boord te houden is een kunst. Je leert het door het vaak te doen, te kijken naar mensen die je bewondert en feedback on the job te krijgen van deelnemers in de groep en profs die meekijken.

Het geheim ligt in de voorbereiding, welke stappen maak je, welke ingrediënten voeg je toe aan je workshop, hoe bouw je een workshop op, wat doe je in de kern en hoe wil je hem afsluiten. Je moet leren anticiperen op wat een groep wil, rekening houden met wat van de opdrachtgever ‘moet’ en een sfeer maken zodat de workshop soepel, energiek, licht is en inhoudelijk hout snijdt.

De kneepjes in het vak leer je in Workshop de Workshopper in een dag van 2 dagdelen. Voorbereiding is het ontwerpen van een workshop zoals je die in je eigen praktijk zou maken. Je mailt die van tevoren en ik geef feedback op het ontwerp van de workshop. In de bijeenkomst samen voer je je workshop uit en geven de groep en ik feedback op je optreden. Je leert het meest door het zelfstandig leiden van de workshop en door te kijken hoe anderen die rol op zich nemen.

Meld je aan voor een Workshop de Workshopper en word een authentieke, knotsgekke, dolleuke Workshopper vol met branie, passie en zelfinzicht én vaardig met workshop-technieken.

Tell me more!

Visueel verslag

Tijdens de brainstormsessie wordt er een visueel verslag gemaakt.

mindmap

Aanbevelingen

Met Maurits is het geen moment saai, we hebben in zijn training veel gelachen en ik had het idee dat alles gezegd kon worden. We hebben van hem duidelijke handvatten gekregen van briefing tot en met concept. 

~ Jelle van Vliet, Brand & Communications Manager T-Mobile

“Maurits heeft enorm veel positieve energie.  Door zijn brede werkveld is hij een allround expert die zich eenvoudig kan verdiepen in de diverse werkvelden/concepten. Door het werken met een structuur kwamen er juist méér ideeën los in plaats van dat het beperkte. Daarnaast houdt het continu teruggaan naar de kern van je concept je scherp in het proces.”

~ Jacoline Dekker, Brand manager ING

Maurits is ontzettend goed in het ontsluiten van het creatieve denkvermogen van deelnemers. Met zijn energie en zijn kennis en ervaring weet hij een brainstorm echt naar een hoger niveau te tillen. De trainingen nodigen uit om op zoek te gaan naar en te putten uit je talent, kennis en ervaring. En hebben me handvatten gegeven om dat beter te bespelen bij het ontwerpen van een nieuw product of campagne, bepalen van een strategie.

~ Karen Peeters, Projectmanager NRC Media

“Maurits verzorgt een leuke verfrissende sessie hoe je snel en doelgericht tot verrassende ideeën komt voor next best offers, de verschilmakers in customer journeys”

~ Shira Winterkamp, a.i. manager marketing, merk en communicatie SNS Bank

Maurits leert hoe je workshops kan begeleiden. Meer zicht krijgen op wat nodig is voor een succesvolle workshop. Maurits voegt een heel prettige energie toe. 

~ Mieke van Leeuwen, P&O adviseur NRC Media B.V.

Een hoop lol en mooie nieuwe technieken om conceptkracht te versterken

~ Jeroen Stekelenburg, Copywriter T-Mobile

Maurits z’n training heeft me een goede manier van een briefing schrijven geleerd. Met name hoe je zorgt dat er meer creativiteit wordt meegenomen in de briefing. Er zit meer creativiteit in. Je zorgt er voor dat je een andere bril op zet en zo met hele rare, goede, maar vooral met creatieve oplossingen komt.

~ Nicolette Kloesmeijer, Brand & Communications Manager

Je leert creatiever te denken maar ook het kunnen ‘verkopen’ van een concept aan de verschillende partijen binnen mijn organisatie. Maurits kan binnen duidelijke kaders een heel ontspannen sfeer creëren waarin iedereen zich vrij en gestimuleerd voelt om volop aan het creatieve proces mee te doen.

~ Saskia Boot, internationaal marketing coördinator Forbo Flooring

De behoefte om sneller en treffender een concept te schetsen en een briefing te ontleden. Ik heb geleerd doeltreffend te produceren. Ik voel me nog veel creatiever sinds de cursus. Bij Maurits is er humor en geen schaamte. Heel prettig.

~ Dennis Kamp, grafisch vormgever Brand Builders

Een goed idee begint met
contact opnemen

Creatieve sessies voor mensen die inside the box durven denken.

Bel of App Maurits website-maurits-img-sep