Inside the Box

Van binnen is er nog zoveel winst te behalen.

website-maurits-img-sep

Inside the Box - Brainstorm

Waarom direct 'outside the box' gaan als blijkt dat er 'inside the box' nog zoveel potentieel zit? Outside the box denken is hip, maar doet soms tekort aan de potentie binnen het huidige stramien. In het inside the box-traject werken we met een vooraf helder gedefinieerd probleem dat je samen met je team gaat oplossen. Dit levert niet alleen een inspirerende oplossing, maar bovenal meer vertrouwen in je team en je organisatie. In dit traject kan er flink snelheid gemaakt worden, omdat er al een basis van vertrouwen is en focus op een duidelijk probleem.

Maurits werkt samen met

maurits-brans-logos

Hoe ziet zo’n brainstormsessie er uit?

Brainstorm sessie van 2, 4 of 8 uur met 12-15 deelnemers.

Aantal Deelnemers: 8 tot 12

Duur sessie 4 uur

Locatie: Alles kan

Voorbereiding: Telefonisch

Output: Visuele Mindmap

Mogelijkheden.

Waar ben je naar op zoek?

Brainstormsessie met eigen case

Genereer ideeën met je team.

Breng een eigen case aan, een probleem dat moet worden opgelost. Dat kan zijn een propositie voor een product of dienst die scherp moet worden gesteld. Of een goede activatie voor een merk, een event, een promotie of een sponsoring voor een maatschappelijk doel. In de voorbereiding op de workshop scherp ik in samenwerking met opdrachtgever de briefing/probleemstelling aan. En tijdens de brainstorm stemmen we die nog af met de deelnemers. Vervolgens maken we een startvraag en open ik de vloer voor alle creatieve potentie van de groep. Binnen no-time zijn er veel ideeën, kiezen we potentiële beste en slijpen we ze fijn tot 3 allerbeste concepten. Deze worden gepitcht aan elkaar, en rijp gemaakt voor interne presentaties.

Leer creatief denken

Inspireer jezelf en elkaar.

Nadruk ligt op aanleren creatief proces, hoe inspireer je jezelf en elkaar, hoe denk je om, hoe haal je meer uit je denken, hoe bedenk je in korte tijd veel nieuwe ideeën, hoe leer je te kiezen uit ideeën welke de beste zijn, hoe slijp je je ideeën fijn tot briljante topideeën

Workshop de workshopper

Eerst werken, dan shoppen.

Wil je ook leren wat ik doe en wat het geheim van de smid is? Het leiden van workshops lijkt heel makkelijk, net zoals het surfen op een surfboard er heel makkelijk uitziet. Maar het werkelijk doen en in staat zijn een eigen koers te hebben als workshopper en toch steeds te reageren op je deelnemers en iedereen in de sessie actief gemotiveerd aan boord te houden is een kunst. Je leert het door het vaak te doen, te kijken naar mensen die je bewondert en feedback on the job te krijgen van deelnemers in de groep en profs die meekijken.

Het geheim ligt in de voorbereiding, welke stappen maak je, welke ingrediënten voeg je toe aan je workshop, hoe bouw je een workshop op, wat doe je in de kern en hoe wil je hem afsluiten. Je moet leren anticiperen op wat een groep wil, rekening houden met wat van de opdrachtgever ‘moet’ en een sfeer maken zodat de workshop soepel, energiek, licht is en inhoudelijk hout snijdt.

De kneepjes in het vak leer je in Workshop de Workshopper in een dag van 2 dagdelen. Voorbereiding is het ontwerpen van een workshop zoals je die in je eigen praktijk zou maken. Je mailt die van tevoren en ik geef feedback op het ontwerp van de workshop. In de bijeenkomst samen voer je je workshop uit en geven de groep en ik feedback op je optreden. Je leert het meest door het zelfstandig leiden van de workshop en door te kijken hoe anderen die rol op zich nemen.

Meld je aan voor een Workshop de Workshopper en word een authentieke, knotsgekke, dolleuke Workshopper vol met branie, passie en zelfinzicht én vaardig met workshop-technieken.

Visueel verslag

Tijdens de brainstormsessie wordt er een visueel verslag gemaakt.

mindmap

Aanbevelingen

~ Jelle van Vliet, Brand & Communications Manager

T-Mobile

~ Jacoline Dekker, Brand manager

ING

~ Karen Peeters, Projectmanager

NRC Media

~ Shira Winterkamp, a.i. manager marketing, merk en communicatie

SNS Bank

~ Mieke van Leeuwen, P&O adviseur

NRC Media B.V.

~ Jeroen Stekelenburg, Copywriter

T-Mobile

~ Nicolette Kloesmeijer, Brand & Communications Manager

~ Saskia Boot, internationaal marketing coördinator

Forbo Flooring

~ Dennis Kamp, grafisch vormgever

Brand Builders

Een goed idee begint met
contact opnemen

Creatieve sessies voor mensen die inside the box durven denken.

website-maurits-img-sep