Outside the Box

Afkijken bij de buren.

website-maurits-img-sep

Outside the Box - Cross Industry

Waarom zelf het wiel uitvinden als de buurman dat al voor jou heeft gedaan? In cross industry sessions ga je letterlijk buiten je box. Je gaat de deur uit en afkijken bij professionals. Hierdoor kom je sneller tot innovaties voor je eigen team of organisatie, doordat je bepaalde fouten niet zelf hoeft te maken in je creatieproces. Letterlijk naar buiten gaan is soms de beste manier om binnenin jou tot betere ideeën te komen. Afkijken bij organisaties met een totaal andere expertise kan juist bevorderend werken om een frisse wind in je eigen organisatie te blazen.

Direct naar: BrainstormsessieCreatief denkenTrain de trainer, Inside the box

Maurits werkt samen met

logos-kleurs

Hoe ziet zo’n Cross Industry traject er uit?

Praktische informatie: de 3 sessies vinden plaats aan de keukentafel bij Maurits aan de Amstel. De sessies wordt verslagen door Maurits en je krijgt elke keer huiswerk zodat de uitwisseling van kennis, ervaring en expertise optimaal is voor jezelf en elkaar. Heb je interesse in deelnemen aan de cross industry sessies met gelijkgestemde online marketeers?

Data 1e sessie: 18 november, 2e sessie: 9 december, 3e sessie: 13 januari

Kosten €550 euro per club voordeelname aan 3 sessies.

Groepsgrootte 10 tot 15 deelnemers

Aantal sessies: 3

Duur sessie: 17.00 tot 20.30 incl. diner

Not invented here sessie

Jatten bij de buren.

Vanuit mijn werkzaamheden heb ik een breed netwerk van marketeers en communicatie-profs en ik zie regelmatig overeenkomsten in uitdagingen die bij organisaties spelen.  En ik zie vaak dat bedrijven deze uitdagingen binnen de muren van de eigen organisatie proberen op te lossen, terwijl het antwoord wellicht al door een andere organisatie is gevonden. Daarom organiseer ik  2 sessies in een tijdsbestek van 6 weken om expertise en ervaring over 1 thema onder gelijkgestemden te delen. Met als doel om elkaar te helpen en te inspireren.

App of mail mij welke uitdagingen/vraagstukken op tafel willen leggen? Welke zijn relevant en zou je graag bespreken onder gelijkgestemden?

Mindmap

Tijdens de sessie wordt er een visuele mindmap gemaakt.

maurits-brans-mindmap2

Aanbevelingen

In de sessies deel je kennis en ervaring met branche-vreemde partijen. Dat levert herkenning op en leuke insights. Leuk om te merken dat de uitdagingen overeenkomen en dat er verschillende aanpakken zijn.

~ Cas Konijnenbelt, head of digital

SNS Bank Online

Via cross industry ga je exploratief verbinden en gedachten scherpen. Je krijgt kans lering te trekken uit de ervaring van anderen. De zijn sessies zijn geschikt voor elk onderwerp waarbij de partijen delen dat er opportunities zijn. Bijv. klantbinding, conversational, of typische branche specifieke gedeelde topics.

~ Jaro Redczus, verschillende rollen mbt team & organizational agility

KPN

Met Maurits is cross industry deel je Best practices op t gebied van marketing en klantenservice uit andere branches, je bouwt netwerk op. Je krijgt inzicht in mogelijkheden vooral op gebied van klantenservice. Besef dat grotere partijen niet altijd verder zijn dan wij en met vergelijkbare uitdagingen worstelen. Retentie, digitale klantbeleving, cultuurverandering

~ Matthijs van de Peppel, directeur marketing, data en service

NRC Media

Via Maurits doe je met andere clubs frisse ideeën op voor uitdagingen die branche onafhankelijk zijn. Je doet inzicht op dat dezelfde uitdagingen overal spelen. Alleen dat al geeft een andere mindset aan je oplossingen. Je leet nadenken over andere manier van werken aan projecten, communiceren hierover en andere organisatiestructuur om sneller te acteren. Je kunt cross industry uitoefenen voor: werken met AVG, project werkwijze, abonnementenstructuren en waarde van data.

~ Liesbeth Schoorlemmer, Manager B2C Data & Klantbeleving

TMG

In een cross industry met Maurits deel je kennis en ervaring met andere bedrijven en mensen. Je doet leuke en boeiende inzichten op in andere mensen en bedrijven. Hoe zij omgaan met het verbeteren van de contacten met de klant. te gebruiken voor: inzet van data, onderzoek, analyse en training van collega’s. Klant benadering, data en transities van bedrijven.

~ Heiko Imelman, directeur uitgever

BDU

Een goed idee begint met
contact opnemen

Creatieve sessies voor mensen die inside the box durven denken.

website-maurits-img-sep